Thursday, October 6, 2016

Lenea e cucoana mare

Avem multe tipuri de oameni pe această planetă. Suntem foarte diferiți.

Avem oamenii care se trezesc dimineața devreme și își încep activitatea, îi avem pe cei care sunt mai activi noaptea.
Avem vârste diferite. Job-uri diferite.
Venim din medii, familii, zone culturale diferite. Vorbim limbi diferite.
Avem vise și dorințe diferite. Avem concepții diferite despre unele aspecte.
Avem zodii din alea nebune și duale și-i avem și pe hotărâții scorpioni.
Îi avem pe cei ce preferă cafeaua tare, fără zahăr, fără lapte și îi avem pe cei care își pun de toate în ea.
Suntem o întreagă familie nebună de bucăți umblătoare de carne care plutește în spațiu. (mda, oook, știu, m-am uitat foarte mult la Doctor Who)

Dar e un singur lucru pe care îl avem în comun.

Ne place tare mult să lenevim. Să procrastinăm. Găsim orice de făcut mai puțin ce trebuie să facem cu adevărat.
Ai o temă importantă de predat în 2 ore? Stai pe facebook în schimb.
Vrei să înveți pentru bac? Hm, mai bine faci curat! Sau ce naiba, mai bine urmărești Pokemonii cum se holbează la lucrarea ta de bac în sala de examinare!

Dar vă dau un exemplu foarte tare: eu.
Am o problemă mare cu organizarea sarcinilor. Bine, dar și când le organizez... :D
Să vă zic cam ce-mi trece mie prin cap când încerc să mă organizez:


Woa, ia uite, a început să plouă afară.. mda.. Hm, ce făceam? A da, treabă. Dar mi-e foame. Mă duc să mănânc ceva. Hm, well, acu am nevoie și de ceva de băut. Hei, și puțină muzică energizantă și mă apuc de treabă. Uh, ia uite ce-a postat Simone Simons pe instagram,, ia să mă mai uit oleacă prin pozele ei.. ok, gata. Dar staaaai, ce-or mai fi făcut personajele din cartea lui Agatha Christie, let's seeeee...ok, gata, mă apuc de treabă!
* almost one day later*
..hm.... acum mă apuc.. :D


Îți spun totuși ce trebuie să faci ca să te ții de treabă ca un adult responsabil:

1. Fă-ți un plan în minte cu ceea ce ai de făcut
De la 8 la 8 20 mănânc, apoi plec spre muncă, la 8.50 ajung la birou, până la 9 îmi beau cafeaua și de la 9 până la 12 când iau pauza de masă mă apuc intens de task-urile de la muncă.

2.  Fă o listă în scris
Ajuns la muncă, fă un to-do list, dar nu îl transforma în bucket list. Te concentrezi pe ce ai de făcut în ziua aceea sau dacă task-ul este pe termen mai lung, prelungește-l doar pe săptămâna aceea. Nu încarca aiurea pagini cu to-do-uri pe care știi că nu le poți realiza.
Și încă ceva, fă listele cât mai ușor de vizualizat. Personal, îmi place să colorez pagina din agendă unde mi-am scris task-urile- ce e urgent este indicat cu marker roz inchis, ce am terminat are o bifă cu marker verde, iar ce urmează să fac, să zicem că-i de făcut mâine este marcat cu markerul galben. Bine, nici florile sau mâzgâliturile nu lipsesc de acolo. :D Lucrând în domeniul contabil și pe partea de furnizori/deconturi de angajați am multe deadline-uri, de aceea colorând pe  agendă știu cum să mă organizez mai bine, știu cui și când trebuie să îi dau soldurile la sfărșit de lună, știu cui trebuie să îi cer o anumită informație sau când trebuie să verific un anumit lucru.
Mai mult, îmi place să lipesc multe post-it-uri pe pagina cu to-do. Îmi atrage mult mai bine atenția decât post-it-ul clasic pe desktop-ul laptop-ului. Doar acasă țin cont de acele post-it-uri... contorizez episoadele de le am de văzut de prin seriale. :D

3. Nu tăia nimic de pe lista de task-uri ”done”
Cum am zis și mai sus, eu le bifez cu verde după ce le îndeplinesc. E mai ușor de vizualizat ce ai făcut într-o zi și te poti bucura de rezultatele tale la final de zi.

4. Fii realist cu ceea ce scrii pe lista ta de to-do-uri
În sensul că dacă ai un deadline peste 5 zile, nu le îngrămădi pe toate ce le ai de făcut într-o singură zi, că există riscul să greșești și cred că mai bine le faci o dată, dar le faci bine, decât să modifici de 15 ori aceleași lucruri. Time iz mani, bruh!

Și.. cam atât. Îți las mai jos niște video-uri drăguțe despre motivație și productivitate, în caz că vrei să mai pierzi puțin timp când deja pierdeai timp :))) I am guilty as well!
 The science of motivation
 The science of productivity


La fel ca Eminem într-o melodie de-a lui, așa vă zic și eu:  "You can do anything you set your mind to"

✌&♥

No comments:

Post a Comment